Facebook arvonta muuttuu helposti sääntöjen vastaiseksi, jos et ole tarkkana.
Käymme läpi muutaman esimerkin:
Voitko pyytää lisäämään tuotteidesi kuvan tykkääjän kansikuvaksi?
Jotkut yritykset ovat pyytäneet ihmisiä tykkäämään ja lataamaan yrityksen luoman kansikuvan henkilön omaksi kansikuvaksi. Vastalahjaksi henkilö pääsee mukaan arvontaan. Jos kansikuvassa on yrityksen tuotteita, brändi tai sponsoreita esillä, kyseessä on laiton arvonta.
Facebookin käyttöohjeet sanovat:
Kolmannen osapuolen tuotteita, brändejä tai sponsoreita ei saa olla sivusi kansikuvassa tai profiilikuvassa.
Toisin sanoen, jos henkilön pitää lisätä yrityksesi tuote hänen omaan kansikuvaansa, on se sääntöjen vastaista.
Mitkä ovat kampanjassa ilmoitettavat pakolliset tiedot?
-
Jokaisen osallistujan on vapautettava Facebook kaikesta vastuusta.
-
Kampanjan on ilmoitettava, ettei Facebook sponsoroi, suosittele tai hallinnoi kampanjaa millään tavalla eikä se liity mitenkään Facebookiin.
Muita sääntöjä tarjouksille
- Tarjous on oltava voimassa rajoitetun ajan
- Sinun tulee olla markkinoimasi palvelun ja/tai valmistaja tai myyjä
- Käyttäjille on kerrottava selkeästi tarjouksen voimassaoloaika tai lunastamiseen liittyvät rajoitukset
- Tarjouksenluontityökalua ei saa käyttää sivuston tai yhteystietojen markkinoimiseen eikä lahjakortin tarjoamiseen
Lähde: https://www.facebook.com/page_guidelines.php